KFUM Spejderne Nydam Distrikt

– for de grønne

Leder-info

Lederinformation

På denne side vil der komme informationer for ledere, (hvis tilgængeligt) samt links til andre sider kun for ledere, der har login tilladelse.

Generelt er alle links til eksterne liggende dokumenter med oplysninger kun for ledere, beskyttet med en adgangskode. Der skal søges om adgangskode, som kan rekvireres ved at sende en mail til distriktets sekretær.

Derefter er der fri adgang til linket til at se dokumentet. Der kan også printes ud. Ønsker man redigerings-mulighed skal der søges igen.

1. Der er links til den rullende kalender samt kalenderen for aktiviteter og arrangementer i år. (Se Kalender under Arrangementer)
  2. Desuden er den gamle adresseliste fra tidligere Nydam Distrikt hjemmeside uaktuel og droppet.
  3. Den er så erstattet af et link til en excel-fil med de relevante stabsledere (Se Adresseliste i Leder-info)
  4. Link til referater fra distrikts-/leder møder og andre events, lejre m.m.

Dette forudsætter, at webmaster modtager dokumenter og oplysninger til at lægge op på hjemmesiden.

I kan selv komme med forslag til, hvad der skulle være relevant for jer.

Januar 2022:

Seneste kalendere udsendt

Den Rullende Kalender 2010 – 2024

Kalender 2021-2022

Findes i undermappen “Kalendere” under menuen “Arrangementer”

Ledermøder og -samtaler

Ledermødet er én af de vigtige livsnerver i gruppen. Det er et møde, som bør være fastlagt i gruppens årsplan såvel som grupperådsmøderne. Det er en god idé at have mødet på et fast tidspunkt hver måned. Nogle grupper foretrækker at holde leder-møderne i de måneder, hvor der ikke er grupperådsmøde.

Ledermødets formål er:

• at give lederne inspiration til det fortsatte arbejde
  • at give stof til ledernes personlige udvikling
  • at give gruppens ledere et voksenfællesskab
  • at give samarbejde mellem enhederne
  • at give plan i arbejdet

Ledersamtalen bør afholdes efter en introduktionsperiode, hvor den nye leder på forskellig måde har mødt livet i gruppen. Hos 55°NORD kan der bestilles en vejledning til ledersamtaler, eller du kan hente den her.

Ledersamtalen er en dialog mellem lederne i gruppen om indhold og værdier i KFUM-Spejderarbejdet. Her får de erfarne ledere muligheden for at snakke tingene igennem med mennesker, der måske ser det hele med nye øjne. Det er ikke nogen form for eksamen, men en samtale der giver den nye leder en god forståelse for KFUM-Spejdernes formål og arbejdsform.

Børneattester

Alle børne- og ungdomsorganisationer kan desværre komme i situationer, hvor nuværende eller tidligere
medlemmer bliver anklaget for seksuelle krænkelser. Hos KFUM-Spejderne arbejder vi åbent og aktivt for
at undgå disse situationer, ved at screene vores frivillige ledere.
Således er det et krav, at alle ledere og medhjælpende medlemmer over 15 år afleverer børneattest fra Det Centrale Kriminalregister.

KFUM Spejdernes grafiske udtryk

link til KFUM Spejdernes design guide – Designguide